Onderwijs en Ondernemerschap voor kansarme

Voor de lange termijn geloven wij in een meer duurzamere aanpak. Het liefst wil je de oorzaak aanpakken en dat is armoede.

Wij geloven dat het stimuleren van ondernemerschap in arme landen uiteindelijk de oplossing zal zijn voor armoedebestrijding. Daarom steunen wij diverse projecten in onderwijs en in ondernemerschap.

Dit doen wij met verschillende partners, die samenwerken met lokale experts. Wij stellen ook onze trainingen uiteraard kosteloos beschikbaar aan startende ondernemers.

Een van onze Goed Hart Keurmerk Held die ook het goede voorbeeld geeft is KRAEK die ondersteunt Microkrediet voor Moeders. Zie website www.kraek.com

Microkrediet voor Moeders

Om de wereldwijde onafhankelijkheid van vrouwen te steunen, doneert KRAEK aan Microkrediet voor Moeders. Deze stichting helpt – middels donaties – vrouwen in Azië bij het opzetten van hun eigen onderneming. Dat doet de stichting door hen te voorzien van kleine leningen, spaarmogelijkheden en vak trainingen. Met deze voorzieningen en kennis kunnen vrouwen een eigen bedrijf runnen, waarbij zij bijvoorbeeld rijst verbouwen of kleding ontwerpen. Het runnen van zo’n eigen bedrijf geeft vrouwen de kans om te bouwen aan hun toekomst en dat van hun gezin. Een kans die voor hen een groot verschil maakt.

Sagarika uit Sri Lanka kreeg zo’n kans. Na een donatie van KRAEK aan Microkrediet voor Moeders kon de stichting Sagarika voorzien van een waterpomp en groentezaden. Hiermee kon ze groenten telen, waardoor ze naast het verkopen van koemelk een extra inkomen voor zichzelf creëerde. Inmiddels oogst Sagarika haar groenten drie keer per jaar, waardoor ze economisch onafhankelijk is. En dat door de verkochte horloges van KRAEK!

Wij als Goed Hart Keurmerk hebben niet de illusie dat er straks door ons toedoen geen armoede meer is. Wel kunnen we samen ons steentje bijdragen aan het steunen van een tiental startende ondernemers, welk hopelijk op den duur zullen zorgen voor een duurzame groei en uiteindelijk werknemers in dienst zullen nemen. Om vervolgens nadien weer te focussen op nieuwe startende ondernemers. Stap voor stap.