Ons doel
Met het Keurmerk willen wij goede bedrijven aanmoedigen en belonen. Voor de steun aan goede doelen krijgen zij extra promotie.
Bedrijven die zich enkel richten op winstmaximalisatie, zullen op de lange termijn bezwijken onder de maatschappelijk druk. Consumenten vinden het de morele plicht van ondernemers om aan de maatschappij bij te dragen. Dit kan middels goede doelen.
Win-win situatie!
Het Keurmerk motiveert bedrijven niet alleen om goede doelen te steunen, maar het heeft ook positieve gevolgen voor de bedrijven zelf. Een win-win situatie.
Wist je dat 83% van de consumenten eerder een product koopt bij een sociaal ondernemend bedrijf?
Bedrijven die kunnen bewijzen dat ze oprecht proberen de wereld te verbeteren, zijn degenen die winnen en uiteindelijk boven de rest uitstijgen. Dat zijn onze helden.
Voor wie
Elk bedrijf kan in aanmerking komen voor een keurmerk, van startende zzp’ers tot aan grote multinationals.
Behalve bedrijven kunnen ook werknemers en consumenten een bedrijf voordragen voor het Goed Hart Keurmerk.
100% laagdrempelig en 100% vrijblijvend
Bedrijven kunnen goede doelen op vele manieren steunen: kleine of grote donaties, vrijwilligerswerk, giften, kortingen of door ze te promoten.
Enkel de intentie om een goed doel in de toekomst te helpen is voldoende om het 1-ster keurmerk te mogen dragen. Hoe, wanneer en welk goed doel jij als bedrijf steunt, bepaal je 100% zelf.
Het keurmerk dient als motivator, bedrijven ‘moeten’ niets. Geven moet uit vrije wil komen, toch?
Vanuit een fusie en samenwerking van diverse sociale organisaties (“ Lets Feel Good “, “Please Vergeet Ons Niet” en “Chocola en Goede doel” is vanuit een gemêleerde groep het initiatief van het Goed Hart Keurmerk geboren. Hierbij is het onze ultieme walhalla missie om meer bewustwording onder de bedrijven te creëren voor goede doelen.
Ons verhaal
Al meer dan 10 jaar zetten wij ons in (als sociale ondernemer) voor het goede doel.
Alhoewel wij graag een substantiële impact wilde maken, merkten wij dat door onze kleinschalige projecten en gebrek aan financiële daadkracht onze bijdrage geen zoden aan de dijk zetten.
De bedragen waarmee wij goede doelen hebben geholpen waren niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat. We wilden meer kunnen betekenen dan dat.
Vandaar dat we hebben gekozen voor het Goed Hart Keurmerk, om samen met andere ondernemers het goede te doen en anderen te inspireren. Samen hebben we meer impact! Vele druppels vormen samen immers een oceaan.
Het Goed Hart Keurmerk is ontwikkeld voor en door sociale ondernemers.
Via diverse activiteiten /projecten /campagnes /werkgroepen willen wij bewerkstelligen dat bedrijven worden geïnspireerd en gestimuleerd om goede doelen te steunen.
Daarnaast is het de insteek van het Goed Hart Keurmerk om haar helden (leden) te laten inzien dat het steunen van goede doelen onderscheidend vermogen en rendement oplevert. Een Win-Win situatie.
Welke goede doelen dat zijn en hoe ze dat doen, bepalen de bedrijven 100% zelf.
Wij nemen geen donaties aan die bedoeld zijn voor het goede doel, hiervoor verwijzen wij je graag door naar het goede doel zelf.
Het Goede Hart Keurmerk is 100% gratis en ook ontvangen wij geen subsidies. Zo zorgen wij er voor dat we 100% onafhankelijk blijven.
Support team
Ons team staat altijd klaar om jouw bedrijf (geheel kosteloos) te helpen met alle vragen omtrent ons keurmerk.
Ons kernteam bestaat uit Lisa, Adam, Noor, Martin, Evelin, Nourdin, Boris en Nadira.
Wil je ons team als vrijwilliger versterken? Meld je hier dan aub aan;
Heb je een vraag of een probleem waar wij je mee kunnen helpen? Schroom dan niet en vraag het ons. Wij helpen je graag.